04 Kasım 2005

Rüya

Ben de herkes gibi uyurum. Ama akşamları uyuduğumuz uykudan bahsetmiyorum. Gözlerim açıkken uyurum. Yani, hiç uyanmam aslında. Bazen bu halimi farkedip çok derin bir uykudan uyanıyormuş gibi hissediyorum. Ama yapacak hiçbir şey yok. Birkaç dakika içinde tekrar derin bir uykuya dalacağım. Benim kontrol ettiğimi "sandığım" bir hayata devam edeceğim. Peki bu uyku halinden kurtulmak mümkün değil miydi ? Bu uyku haline girmemeyi başarabilen insanlar var mıydı dünya üzerinde ? Off ne kadar zor bir iş. Düşünme ve uyumaya devam et diyor içimden bir ses... Uyursam gerçekten de şuanki huzursuzluğumdan kurtulup rahat uykuma devam edeceğim. Rüyada yaşamak en rahatı. Tek bir kötü yanı var ; insanlar rüyalarını kontrol edemez. Bir film gibi izler sadece. Gerçek hayat da böyle. Hepimiz uyuyoruz ve izliyoruz. Kendimiz üzerinde hiçbir kontrolümüz yok. Ama biz herşey kontrolümüz altında zannediyoruz, tıpkı rüyalarımızdaki gibi...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Kontrolsüz olmak herkesin sorunu.Dediklerine çok çok katılıyorum...

hicanka dedi ki...

rüyalar aslında beynimizin algılarından ibaret. Hayatta öyle beynimizin algıladıklarından başka birşey değil sanki bilim kurgu filimlerinde kurulan sanal hayat düzenekleri gibi ama algıladıklarımıza verdiğimiz tepkiler bu kurgulanan oyunun sonucundaki skorumuzu belirliyor :)
böyle düşünüyorum...

bizim bloga da bekleriz

ulubel dedi ki...

kontrolsüz rüya, rüya değildir.

ece dedi ki...

Evet, aslında bizim kontrolümüz altında değil hayatımız da ama rüyalarımız kadar da değişken değil...

Hatta oldukça standart...Gerçek uyku hali ...

Narcis dedi ki...

Bunu bende denemistim.uykumu kontrol etmeyi..Derin uykuya gecmeden uyuma tekniginin bir kac yontemininde basarili oldum.Vucut uyurken zihin uyumuyordu sadece bosda kaliyordu.Amam her tepkide zihin bos halinden o ana donebiliyordu.Bu durumda ruya gorme sansim yoktu.Zaten ruyalar derin uykuda beynin gun icindeki copunu atmasiydi..Bir baska teknikde suydu denedim ama basaramadim.Gunluk beyin copunu kendin seneryolayabilirsin..İstedigin ruyayi kurgula ve gor! Bunun calismalari daha ilerki seviyeler icin olmali..

Tolga dedi ki...

Ben gerçek hayatın rüyaya geçişinden bahsetmiştim ama rüyanın gerçek hayata geçişi de çok ilginç bir konu. Aslında hep düşünmüş olmama rağmen hiç denemedim. Çünkü ne denemem gerektiğinden emin olamadım hiç. Yıllar önce bir arkadaşım gördüğü rüyalarda bilinçli kalabildiğini ve sağına soluna bakmak gibi şeyleri başarabildiğini anlatmıştı sadece. Her ne kadar çok büyük bir anlam yüklemesem de çok ilginç gelmişti bana o sıralar. Yalnız burada gözden kaçırılmaması gereken konu rüyanın bir dinlenme süreci olduğu. Yani ne kadar uğraşırsak uğraşalım rüyadan çok fazla bir kazanç sağlayamayız. Ama ilk defa "beyin çöpünün seneryolanması" gerçekten düşündüklerime anlam kazandırdı diyebilirim. Rüyada kontrol edebileceğimiz ya da etmemiz gereken birşey var ise, bu olmalı herhalde. Ve bu diğerlerinden çok daha kolay olur. Ben kontrolü ele geçirmeye çalışmamalıyım. Bunun için enerji de harcamamalıyım. Tek yapmam gereken nasıl uyumadan önce beynimi uyanacağım saate göre programlayabiliyorsam, bunun gibi uyumadan önce "Bu gece rüyamda bunları görmek istiyorum." demek olabilir. Deneyeceğim :)

Narcis dedi ki...

Amerika'da gittigim yoga ve meditasyon kursundan sunu ogrendim..saglikli isleyen bir zihin asla ruya gormez. Dusunceler bulut gibidir gelir ve gecerler..insanlar gelip gecen dusunceleri misafir eder ve onlari uzun sure zihinlerinde tutarlar..oysa onlarin gecip gitmesine izin verirsek vucut dinlenmeye gectiginde beynin aticagi hic bir artik olmaz..O halde once gelip giden dusunceleri kafaya takmamak gerek..birak gitsinler..o gece hic bir ruya gormiyeceksin cunki hic bir copun olmiyacak.
ruya gormezsen o kadar sagliklisin demektir..Eger gun icinde dusunduklerini senaryolarsan istedigini gorebilme sansin var..Belki 2 gun oncesinin artik dusunceleriylede birlestirilebilir.